Bluźniercza kampania reklamowa w Hiszpanii skrytykowana przez sieć fast-foodów
Redakcja (18/04/2022 17:40, Gaudium Press) Znana sieć restauracji typu fast-food Burger King została ostro skrytykowana w Hiszpanii za bluźnierczą kampanię reklamową, która miała miejsce w Wielkim Tygodniu.
Firma produkująca hamburgery wykorzystała fragmenty Pisma Świętego do promowania sprzedaży wegetariańskich hamburgerów.
Na tablicach reklamowych rozsianych po hiszpańskich miastach można było przeczytać zdania z Pisma Świętego odnoszące się do Eucharystii, takie jak: “Ciało z mojego ciała” czy “Bierzcie i jedzcie wszyscy, to jest Ciało moje”.
W reklamie nad słowami “ciało” lub “miąższ” postawiono kreskę i zastąpiono je słowem “warzywo”, co skutkowało sformułowaniami typu: “Bierzcie wszystko i jedzcie, bo to nie ma ciała” lub “warzywo z mojego warzywa”.
¿Se tienen que burlar de todo? ¿Todo vale con tal de vender? #verguenza #faltaderespeto #innecesario @burgerking_es pic.twitter.com/pkPpvDqF4V
— Javi Bailén sj (@bailensj) April 14, 2022
Wiele osób było oburzonych tym faktem i za pośrednictwem mediów społecznościowych wypowiedziało się przeciwko kampanii, wzywając wiernych do bojkotu sieci restauracji.
Fala krytyki zmusiła restaurację do natychmiastowego wycofania kampanii z ulic. Ponadto hiszpański oddział firmy Burger King (odpowiedzialny za reklamę) dokonał publikacji w sieciach społecznościowych.
W notatce firma tłumaczy się, że nie chciała nikogo obrazić, a jedynie promować swoje wegetariańskie produkty, i przeprasza wszystkich, którzy poczuli się urażeni. (FM)
Pedimos disculpas a todos aquellos que se hayan sentido ofendidos por nuestra campaña dirigida a promocionar nuestros productos vegetales en Semana Santa. Nuestra intención nunca ha sido ofender a nadie y ya ha sido solicitada la retirada inmediata de la campaña.
— Burger King (@burgerking_es) April 17, 2022